Podmínky použití pro podnikatele

Práva a povinnosti provozovatele platformy vůči podnikatelským uživatelům v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1150 ze dne 20. června 2019 ('P2B-nařízení').

V případě rozporu má přednost text P2B-nařízení.


1. Podmínky použití

1.1 Provozovatel zveřejní na webu samostatnou stránku „Podmínky použití pro podnikatele“, která obsahuje:
Důvody a podmínky omezení, pozastavení nebo ukončení služby: podmínky inzerce jsou uvedeny ve Všeobecných obchodních podmínkách.

Přehled všech dalších distribučních kanálů a affiliate programů: inzerované nemovitosti zobrazujeme na těchto internetových serverech.

Popis dopadu Podmínek na duševní vlastnictví podnikatelského uživatele, zejména: Veškerá práva duševního vlastnictví k obsahu (texty, fotografie, loga, videa a další materiály), který podnikatel poskytne nebo vytvoří v rámci služby, zůstávají výlučným majetkem podnikatele.
Provozovatel získává nevýhradní, nepřevoditelné a bezplatné právo tento obsah používat výlučně za účelem poskytování služby.
Jakékoli další využití, úpravy, publikace nebo zpřístupnění obsahu třetím stranám je možné pouze se souhlasem podnikatele.
Po ukončení smluvního vztahu všechny licence udělené provozovateli zanikají a provozovatel je povinen ukončit jakékoli nakládání s obsahem a na žádost podnikatele mu předat kopii jeho dat. Více pak ve Všeobecných obchodních podmínkách.

1.2 Jakékoli změny těchto Podmínek použití pro podnikatele budou oznámeny podnikateli na trvalém nosiči (e-mailem nebo vnitřní zprávou) minimálně 15 dní před účinností s právem na ukončení smlouvy bez sankcí nejpozději do dne, kdy změna nabude účinnosti.


2. Omezení, pozastavení a ukončení služby

2.1. Provozovatel poskytne písemné odůvodnění při: omezení nebo pozastavení služby: nejpozději při jejich účinnosti; ukončení smluvního vztahu: minimálně 30 dnů předem.

2.1.1. I v případech neodkladné reakce na bezpečnostní či právní nutnost (např. kybernetický útok, soudní příkaz) bude podnikatelovi zasláno písemné odůvodnění bez zbytečného odkladu.

2.2. Po zrušení omezení nebo pozastavení je provozovatel povinen neprodleně obnovit plný přístup k datům a funkcím.

2.3. K omezení služby může dojít minutu po půlnoci každý den, pokud inzerent nebude mít na daný den uhraznou placenou inzerci. O nízkém stavu předplaceného kreditu informujeme v servisní sekci každého uživatele a při poklesu pod 14 dní inzerce také e-mailem.


3. Transparentnost řazení nabídek

3.1. Inzeráty na realitních serverech jsou řazeny dle:
- nejlevnější: dle ceny řazení vzestupné
- nejdražší: dle ceny řazení sestupné
- nejnovější: dle datumu vložené řazení sestupné
- nejaktuálnější: dle datumu aktualizace sestupné
- nejmenšího: dle plochy řazení vzestupné
- výchozí řazení: dle datumu vložené řazení sestupné + dle topování. Více o službě zde.

Změny v řazení se provádějí každých 15 minut při přepočtu databáze a zohledňují nové inzeráty za tuto dobu vložené, upravené či smazané a inzeráty doporučené přes službu Topování.

Změny u jednotlivých nemovitostí se logují do interní databáze, včetně každého topnutí. Na vyžádání jsou k dispozici zasláním požadavku na e-mail info@ceskereality.cz.

Vaše nabídka se na stránce zobrazuje pod značkou ČESKÉREALITY.cz provozovanou společností ČESKÝ INTERNET s.r.o.


4. Specifické smluvní podmínky

4.1. Podmínky použité vůči podnikateli nebudou měněny zpětně v jeho neprospěch, ledaže to vyžaduje zákon nebo je to ve prospěch podnikatele.

4.2. Podmínky a postup pro jednostranné ukončení smlouvy podnikatelem: Bez sankcí. Nevyčerpaný kredit vracíme na vyžádání na e-mailu info@ceskereality.cz.

4.3. Provozovatel popíše technický a smluvní přístup k datům generovaným podnikatelem, který zůstane po ukončení služby zachován (např. export kontaktů, statistiky). Popis specifikace importu a exportu naleznete ve Specifikaci importního rozhraní www.ceskereality.cz


5. Přístup k datům

5.1. Provozovatel uvede: Kategorie osobních či jiných dat poskytovaných podnikatelem a způsob jejich exportu (formáty, frekvence) jsou popsané ve Specifikaci importního rozhraní www.ceskereality.cz, definované osobní údaje a podmínky s jejich nakládáním jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů a také ve Všeobecných obchodních podmínkách.

Rozsah a postup pro získání agregovaných anonymizovaných dat o ostatních uživatelích a případné sdílení dat s třetími osobami včetně účelu a možnosti odhlášení jsou popsány v Zásadách ochrany osobních údajů.


6. Interní systém řešení stížností

6.1. Provozovatel zřizuje službu „Stížnosti podnikatelů“ a zasláním na e-mail: stiznosti@ci.cz. Zde je možnost podání stížnosti na porušení P2B-nařízení nebo technologické problémy. Stížnosti vyřizujeme do 30 dnů od podání. Výsledek bude doručen podnikateli v srozumitelné formě.

6.2. Roční statistiky stížností (počet, typy, průměrná doba vyřízení, výsledky) zveřejňujeme zde: Za období 2019-2024 neevidujeme žádnou zaslanou stížnosti, která by byla doručena na stizonosti@ci.cz.


7. Mediace (čl. 12)

7.1. Pro mimosoudní řešení sporů provozovatel nabízí spolupráci s následujícími nezávislými mediátory:
Arbitrážní soud při Hospodářské komoře ČR – externí orgán specializovaný na obchodní spory.
Alternative Dispute Resolution Center – mezinárodní ADR instituce, která splňuje požadavky P2B.
Česká asociace mediatorů – profesní sdružení, jehož členové jsou vyškoleni nestranní jednotlivci.

7.2. Postup mediace: Volba mediátora dohodou obou stran;
Rozdělení nákladů dle síly nároků (dohoda);
Mediace nebrání soudnímu řešení před, během ani po zahájení mediace.